Ali İhsan ŞAHİN
Okul Müdürü
İÇİNDEKİLER |
SAYFA |
SUNUŞ |
|
İÇİNDEKİLER |
|
TABLOLAR |
|
ŞEKİLLER |
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
2 |
2 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
10 |
|
12 |
|
13 |
|
|
14 |
14 |
|
15 |
|
16 |
|
D. Maliyetlendirme |
20 |
|
20 |
EKLER |
21 |
TABLOLAR |
SAYFA |
|
|
3 |
|
||
4 |
|
||
4 |
|
||
5 |
|
||
10 |
|
||
10 |
|
||
Tablo 7: Branş Bazında Öğretmen Norm, Mevcut, İhtiyaç Sayıları |
10 |
|
|
10 |
|
||
10 |
|
||
11 |
|
||
11 |
|
||
12 |
|
||
13 |
|
||
15 |
|
||
19 |
|
||
20 |
|
||
20 |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
ŞEKİLLER |
SAYFA |
||
Şekil 1: Güzelköy Özel Eğitim Uygulama Okulunun2024-2028 Stratejik Plan Hazırlama Modeli |
1 |
||
Şekil 2: Yönetici, Öğretmen ve Personel İç Paydaş Anketi Sonuçları A |
5 |
||
Şekil 3: Yönetici, Öğretmen ve Personel İç Paydaş Anketi Sonuçları B |
6 |
||
Şekil 4: Yönetici, Öğretmen ve Personel İç Paydaş Anketi Sonuçları C |
7 |
||
Şekil 5: Öğrenci ve Veli İç Paydaş Anketi Sonuçları A |
8 |
||
Şekil 6: Öğrenci ve Veli İç Paydaş Anketi Sonuçları B |
8 |
||
Şekil 7: Öğrenci ve Veli İç Paydaş Anketi Sonuçları C |
9 |
||
18 |
|||
Stratejik Plan: Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini ve bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren plandır (5018 s. Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Madde 3)
Stratejik Plan Genelgesi: 2024-2028 dönemi stratejik plan çalışmalarının başlatılması için Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanarak duyurulan 06.10.2022 tarih ve 2022/21 sayılı genelgedir.
Hazırlık Programı: 2024-2028 dönemi stratejik plan hazırlık sürecinin aşamalarını, bu aşamalarda gerçekleştirilecek faaliyetleri, bu aşama ve faaliyetlerin tamamlanacağı tarihleri gösteren zaman çizelgesini, kurul ve ekip üyelerinin sayısını ve niteliğini açıklayan programdır.
Misyon: Kurumun/kuruluşun var oluş sebebini açıklayan, kurumun/kuruluşun kimlere, hangi amaçla ve hangi alanda hizmet verdiğini yöntemleriyle birlikte açıklayan bildirgedir.
Vizyon: Kurumun/kuruluşun ideal geleceğini sembolize eden, plan dönemi sonunda nerede olmak istediğini, nereye varmak istediğini ifade eden bildirgedir.
Amaç: Kurumun/kuruluşun plan dönemi sonuna kadar genel olarak elde etmek ve ulaşmak istediği sonucu ifade eder.
Hedef: Amaçların spesifik (özel) ve nicel verilerle ölçülebilir, gerçekleştirilebilir ve somut şekilde ifade edilmesidir.
Paydaş: Kurumla/kuruluşla doğrudan veya dolaylı ilgisi olan, her ne suretle olursa olsun kurumdan etkilenen ve kurumu etkileyen kişi, gurup, kurum ve kuruluşları ifade eder.
GZFT (SWOT) Analizi: Kurumun güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi, kurum için mevcut fırsatların ve tehditlerin tespit edilmesi amacıyla farklı teknikler kullanılarak yapılan analizdir.
Faaliyet: Belirli bir amaca ve hedefe yönelen, başlı başına bir bütünlük oluşturan, yönetilebilir ve maliyetlendirilebilir üretim veya hizmetlerdir.
Performans Göstergesi (PG): Stratejik planda hedeflerin ölçülebilirliğini miktar ve zaman boyutuyla ifade eden göstergelerdir.
Stratejik Plan Değerlendirme Raporu: İzleme tabloları ile değerlendirme sorularının cevaplarını içeren ve her yıl şubat ayının sonuna kadar hazırlanan rapordur.
İli |
Aydın |
İlçesi: |
Nazilli |
Adres |
Güzelköy Mah. 3916 Sk.No.3Nazilli-AYDIN |
Coğrafi Konum |
37°54'54.0"N 28°23'21.8"E |
Telefon |
0256 327 5154 |
Faks: |
- |
e-Posta |
Web Adresi |
http://guzelkoyozelegitim.meb.k12.tr
|
|
Kurum Kodu |
760575 |
Öğretim Şekli |
Tam gün |
Güzelköy Özel eğitim uygulama okulunun 2024-2028 Stratejik Plan hazırlık çalışmaları, Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 06.10.2022 tarih ve 2022/21 sayılı Genelgesi ve hazırlık programı doğrultusunda Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı İl, İlçe, Okul/Kurum Stratejik Plan Çalışma Takvimine uygun olarak başlatılmıştır. 25 Kasım 2022-30 Aralık 2022 tarihleri arasında Okul Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Planlama Ekibi oluşturulmuştur. Stratejik Plan Hazırlama Ekibimiz, Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Biriminin düzenlediği eğitim ve bilgilendirme toplantısına katılmıştır. Hazırlık çalışmalarının tamamlanmasının ardından kurumumuzun stratejik plan hazırlama modeline uygun olarak Durum Analizi çalışmaları yapılmıştır. Bu kapsamda; kurumsal tarihçenin hazırlanması, uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi, faaliyet alanları ve ürün-hizmetlerin değerlendirilmesi, kuruluş içi analiz, GZFT Analizi tamamlanmış, buna göre 2024-2028 stratejik planına temel oluşturacak gelişim alanları belirlenmiştir. Paydaş Analizi çalışmalarının ardından “Kurum İçi Analiz, GZFT Analizi” çalışmaları yapılmış, “Tespit ve İhtiyaçlar” belirlenmiştir. “Durum Analizi” çalışmasından elde edilen sonuçlarla “Geleceğe Bakış” bölümünün hazırlanmıştır. Bu bölümde “Misyon, Vizyon ve Temel Değerler” ile birlikte Müdürlüğümüzün 2024-2028 dönemini kapsayan 5 yıllık süreçte amaçları, hedefleri, performans göstergeleri ve stratejilerine yer verilmiştir. Hedeflerimizi gerçekleştirebilmek için her bir hedefe mahsus olmak üzere 5 yıllık dönem için tahmini maliyet belirlenmiştir. İzleme ve değerlendirme modeli hazırlanarak stratejik plan çalışmaları tamamlanmıştır. Stratejik planımız, incelenmek üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimine gönderilmiştir.