T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / NAZİLLİ - Nazilli Güzelköy Özel Eğitim Uygulama Okulu III. Kademe

2024-2028 STRATEJİK PLAN

2024-2028 STRATEJİK PLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ali İhsan ŞAHİN

 

Okul Müdürü


 

 

İÇİNDEKİLER

   SAYFA

 

 

SUNUŞ

 

İÇİNDEKİLER

 

TABLOLAR

 

ŞEKİLLER

 

TANIMLAR

 

GİRİŞ

 

  1. BÖLÜM: STRATEJİK PLANHAZIRLIK SÜRECİ

1

A. Strateji Geliştirme Kurulu

1

B. Stratejik Plan Hazırlama Ekibi

1

  1. BÖLÜM: DURUMANALİZİ

2

A. Kurumsal Tarihçe

2

B. Uygulanmakta Olan Stratejik Planın Değerlendirilmesi

2

C. Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi

3

D. Paydaş Analizi

3

  1. Kuruluş İçi Analiz

10

  1. GZFT Analizi

12

G. Tespitler ve İhtiyaçların Belirlenmesi

13

  1. BÖLÜM: GELECEĞE BAKIŞ

14

A. Misyon, Vizyon, Temel Değerler

14

B. Stratejik Amaçlar

15

C. Stratejik Hedefler, Performans Göstergeleri, Stratejiler

16

D. Maliyetlendirme

20

  1. İzleme ve Değerlendirme

20

EKLER

21

 

 


 

 

TABLOLAR

SAYFA

 

Tablo 1: Faaliyet Alanı-Ürün/Hizmet Listesi

3

 

Tablo 2: Paydaş Tablosu

4

 

Tablo 3: Paydaşların Önceliklendirilmesi

4

 

Tablo 4: Paydaş Görüşlerinin Alınmasına İlişkin Çalışmalar

5

 

Tablo 5: Okul Yönetici Sayıları

10

 

Tablo 6: Öğretmen, Öğrenci, Derslik Sayıları

10

 

Tablo 7: Branş Bazında Öğretmen Norm, Mevcut, İhtiyaç Sayıları

10

 

Tablo 8: Yardımcı Personel/Destek Personeli Sayısı

10

 

Tablo 9: Okul Binasının Fiziki Durumu

10

 

Tablo 10: Teknoloji ve Bilişim Altyapısı

11

 

Tablo 11: Tahmini Kaynaklar

11

 

Tablo 12: GZFT Listesi

12

 

Tablo 13: Tespitler ve İhtiyaçlar

13

 

Tablo 14: Stratejik Amaçlar, Hedefler

15

 

Tablo 15: Tahmini Maliyetler

19

 

Tablo 16: Strateji Geliştirme Kurulu

20

 

Tablo 17: Stratejik Planlama Ekibi

20

 

 

 

 

 

 

 

 


ŞEKİLLER

SAYFA

 

Şekil 1: Güzelköy Özel Eğitim Uygulama Okulunun2024-2028 Stratejik Plan Hazırlama Modeli

1

Şekil 2: Yönetici, Öğretmen ve Personel İç Paydaş Anketi Sonuçları A

5

Şekil 3: Yönetici, Öğretmen ve Personel İç Paydaş Anketi Sonuçları B

6

Şekil 4: Yönetici, Öğretmen ve Personel İç Paydaş Anketi Sonuçları C

7

Şekil 5: Öğrenci ve Veli İç Paydaş Anketi Sonuçları A

8

Şekil 6: Öğrenci ve Veli İç Paydaş Anketi Sonuçları B

8

Şekil 7: Öğrenci ve Veli İç Paydaş Anketi Sonuçları C

9

Şekil 8: Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Modeli

18

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TANIMLAR

 

 

 

Stratejik Plan: Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini ve bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren plandır (5018 s. Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Madde 3)

 

 

 

Stratejik Plan Genelgesi: 2024-2028 dönemi stratejik plan çalışmalarının başlatılması için Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanarak duyurulan 06.10.2022 tarih ve 2022/21 sayılı genelgedir.

 

 

 

Hazırlık Programı: 2024-2028 dönemi stratejik plan hazırlık sürecinin aşamalarını, bu aşamalarda gerçekleştirilecek faaliyetleri, bu aşama ve faaliyetlerin tamamlanacağı tarihleri gösteren zaman çizelgesini, kurul ve ekip üyelerinin sayısını ve niteliğini açıklayan programdır.

 

 

 

Misyon: Kurumun/kuruluşun var oluş sebebini açıklayan, kurumun/kuruluşun kimlere, hangi amaçla ve hangi alanda hizmet verdiğini yöntemleriyle birlikte açıklayan bildirgedir.

 

 

 

Vizyon: Kurumun/kuruluşun ideal geleceğini sembolize eden, plan dönemi sonunda nerede olmak istediğini, nereye varmak istediğini ifade eden bildirgedir.

 

 

 

Amaç: Kurumun/kuruluşun plan dönemi sonuna kadar genel olarak elde etmek ve ulaşmak istediği sonucu ifade eder.

 

 

 

Hedef: Amaçların spesifik (özel) ve nicel verilerle ölçülebilir, gerçekleştirilebilir ve somut şekilde ifade edilmesidir.

 

 

 

Paydaş: Kurumla/kuruluşla doğrudan veya dolaylı ilgisi olan, her ne suretle olursa olsun kurumdan etkilenen ve kurumu etkileyen kişi, gurup, kurum ve kuruluşları ifade eder.

 

 

 

GZFT (SWOT) Analizi: Kurumun güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi, kurum için mevcut fırsatların ve tehditlerin tespit edilmesi amacıyla farklı teknikler kullanılarak yapılan analizdir.

 

 

 

Faaliyet: Belirli bir amaca ve hedefe yönelen, başlı başına bir bütünlük oluşturan, yönetilebilir ve maliyetlendirilebilir üretim veya hizmetlerdir.

 

 

 

Performans Göstergesi (PG): Stratejik planda hedeflerin ölçülebilirliğini miktar ve zaman boyutuyla ifade eden göstergelerdir.

 

 

 

Stratejik Plan Değerlendirme Raporu: İzleme tabloları ile değerlendirme sorularının cevaplarını içeren ve her yıl şubat ayının sonuna kadar hazırlanan rapordur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İli

Aydın

İlçesi:

Nazilli

Adres

Güzelköy Mah. 3916 Sk.No.3Nazilli-AYDIN

Coğrafi Konum

37°54'54.0"N 28°23'21.8"E

Telefon

0256 327 5154

Faks:

-

e-Posta

760575@meb.k12.tr

Web Adresi

http://guzelkoyozelegitim.meb.k12.tr

 

Kurum Kodu

760575

Öğretim Şekli

Tam gün

 

 

 

Güzelköy Özel eğitim uygulama okulunun 2024-2028 Stratejik Plan hazırlık çalışmaları, Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 06.10.2022 tarih ve 2022/21 sayılı Genelgesi ve hazırlık programı doğrultusunda Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı İl, İlçe, Okul/Kurum Stratejik Plan Çalışma Takvimine uygun olarak başlatılmıştır. 25 Kasım 2022-30 Aralık 2022 tarihleri arasında Okul Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Planlama Ekibi oluşturulmuştur. Stratejik Plan Hazırlama Ekibimiz, Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Biriminin düzenlediği eğitim ve bilgilendirme toplantısına katılmıştır. Hazırlık çalışmalarının tamamlanmasının ardından kurumumuzun stratejik plan hazırlama modeline uygun olarak Durum Analizi çalışmaları yapılmıştır. Bu kapsamda; kurumsal tarihçenin hazırlanması, uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi, faaliyet alanları ve ürün-hizmetlerin değerlendirilmesi, kuruluş içi analiz, GZFT Analizi tamamlanmış, buna göre 2024-2028 stratejik planına temel oluşturacak gelişim alanları belirlenmiştir. Paydaş Analizi çalışmalarının ardından “Kurum İçi Analiz, GZFT Analizi” çalışmaları yapılmış, “Tespit ve İhtiyaçlar” belirlenmiştir. “Durum Analizi” çalışmasından elde edilen sonuçlarla “Geleceğe Bakış” bölümünün hazırlanmıştır. Bu bölümde “Misyon, Vizyon ve Temel Değerler” ile birlikte Müdürlüğümüzün 2024-2028 dönemini kapsayan 5 yıllık süreçte amaçları, hedefleri, performans göstergeleri ve stratejilerine yer verilmiştir. Hedeflerimizi gerçekleştirebilmek için her bir hedefe mahsus olmak üzere 5 yıllık dönem için tahmini maliyet belirlenmiştir. İzleme ve değerlendirme modeli hazırlanarak stratejik plan çalışmaları tamamlanmıştır. Stratejik planımız, incelenmek üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimine gönderilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

24-06-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.06.2024 - Güncelleme: 24.06.2024 12:57 - Görüntülenme: 59
  Beğen | 0  kişi beğendi